torsdag 20 november 2014

Gofika på kommunens infomöte

 Igår sprang jag runt som en tok hela dagen till sena kvällen. Anledningen var att jag och Mathias höll i kommunens infomöte för företagare i Norrala och Trönö. Platsen var Altorp.


För att visa vad vi säljer och vilka vi är, gjorde vi i ordning ett bord där vi presenterade stor del av våra varor.


Vi hällde upp vår alldeles nya äppelmust i champagneglas, och till det rotfruktschips och lantchips. Bilderna har jag tagit. De finns till försäljning på Ringa Gård liksom musten från Hå Musteri.


Jag hade så fullt upp med att bre mackor, att jag inte han fotografera förrän de flesta tagit sitt glas.


Ett trevligt och bra möte blev det.


Ingrid Nyström var spindeln i nätet denna kväll. Och även jag fick ställa mig upp i några minuter för att berätta om mig själv, min historia och vad jag gör nu. Hur vi lyckats så bra med Ringa Gård och var vi är på väg.
Det pratades ekonomi, företagens framtid i Söderhamns kommun, önskemål och lösningar.


Vi serverade Ringa Gårds surdegsbröd, bakat på ekologiskt mjöl från Skogsliden och vår egen honung. I mackorna hade vi förutom sallad hälsingeost och brieost på get samt två olika sorters lammkorvar från Brita i Brinken.


Efter mackan var det gott med honungstryffel på mörk choklad.


Nu har vi packat ner våra grejer och laddar för marknad i Styvje på söndag, där Mathias kommer att stå och sälja.

Lördag 29/11 har vi marknad på Ringa Gård.

Välkomna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar